Connect with us

Lajme nga vendi

Pesshet nuk janë matës i aftësive të një nxënësi, kur regjistrohet në shkollën e mesme duhet parë se çfarë do dhe në çfarë është i zoti.

Published

on

Sistemi i vlerësimit të nxënësve, përfshirë edhe politikën e regjistrimit në arsimin e mesëm, në vendin tonë nuk ka ndryshuar prej dekadash. Në sistemin tonë arsimor nota është mënyra e vetme dhe matja sasiore e aftësive të nxënësit, ndaj shumë breza kalojnë në sistem vetëm për hir të notës, jo për dije. Për t’u regjistruar në një shkollë “të mirë”, nxënësi duhet të jetë sa më solid, pra të ketë mesataren më të lartë të arritur në arsimin fillor.

Gjatë regjistrimit, janë kryesisht notat ato që vendosin – nëse studenti do të jetë në mesin e kandidatëve të pranuar, apo do të jetë nën vijën e kuqe të të refuzuarve. Në të njëjtën kohë, askush nuk kontrollon nëse studenti është i zoti për atë që kërkon, askush nuk merr parasysh aftësitë dhe afinitetet e tij, domethënë nuk merret parasysh ajo që i pëlqen apo për çfarë është i talentuar.

Pse duhet ndryshuar politika e pranimeve dhe përse duhet të ndërpritet praktika e pesëshave si kriteri i vetëm i pranimit në shkollën e mesme? Për këtë temë, Meta.mk kërkoi qëndrimet e disa ekspertëve në fushën e arsimit.

Mesatarja nuk tregon se në çfarë është më i miri studenti

Prof. Dr. Kiril Barbareev nga Universiteti i Shtipit “Goce Dellçev” ka punuar në Konceptin e ri për arsim fillor. Ai thotë se konceptimi i ri nis nga standardet, pra ndjek standardet për vlerësim, në formën e njohurive dhe aftësive (çfarë di dhe/ose mund të bëjë studenti) dhe qëndrimeve/vlerave (çfarë kupton nxënësi dhe pranon).

Advertisement

“Shkolla duhet të synojë që nxënësit të jenë në gjendje të zgjidhin probleme, të kenë mendim kritik, të marrin vendime, të kenë qëndrime. Ky është qëllimi, jo A-të që tani janë kriteret kryesore për t’u pranuar në shkollë të mesme apo fakultet. Studentët kanë aftësi dhe afinitete nga shumë përmbajtje të arsimit formal dhe joformal, kështu që politika aktuale duhet të ndryshojë. Ajo nuk është frymëzim për studentët”, beson Barbareev.

Ai na kujton se kemi një vlerësim në të cilin shumica e studentëve janë ekselentë, por në realitet janë analfabetë funksionalë dhe këtë e vërtetojnë shumë analiza vendore dhe ndërkombëtare.

“Studentët nuk kanë aftësi që të jenë në gjendje të kuptojnë dhe pastaj ta thonë ose ta bëjnë atë. Tek ne vlerësimi dominohet nga parimi se sa mirë dikush mund të tregojë një histori, nxënësve u kërkohet të ritregojnë diçka, të mësojnë përmendësh, por provimet ndërkombëtare kërkojnë që fillimisht të lexosh, pastaj të mendosh dhe më pas të thuash. Duhen ndryshime dhe nuk duhet të kemi frikë nga kjo. Ka shumë kritika dhe nuk ndryshon. Ne të gjithë duhet të jemi të vetëdijshëm, mësuesit , nxënësit dhe prindërit, për ndikimin që mund të kenë notat dhe udhëzimet në besimin dhe entuziazmin e fëmijëve. Ky është kuptimi i vlerësimit. Vlerësimi që nxit mësimin dhe motivimin, duke theksuar përparimin në vend të dështimit. Duhet ndryshuar edhe çështja e mesatares së studentëve. Çfarë tregon nota mesatare e një studenti? Nuk tregon se në çfarë është më i miri studenti”, sqaron profesori.

Sipas tij, duhet një shkollë e re që do të krijojë një mjedis social dhe emocional përmes të cilit çdo nxënës do të realizojë potencialet dhe ëndrrat e tij, diçka që nuk është bërë prej shumë kohësh në vendin tonë.

“Studentët mësojnë më mirë kur e dinë saktësisht se çfarë pritet prej tyre, të dinë dhe të bëjnë”, shton ai.

Advertisement

Profesoresha Elizabeta Sekirarska më shumë se tre dekada punon si mësimdhënëse në shkollën e mesme ekonomike “Pero Nakov” në Kumanovë. Ajo ndau një përvojë me një vajzë që studioi për ekonomi për shkak të dëshirës së prindërve të saj, jo sepse donte.

“Atë vajzën e kam përjetuar pikërisht si fëmijë që është këtu vetëm sepse prindërit e saj kanë vendosur kështu dhe nuk kanë pranuar që ekonomia nuk është fusha në të cilën ajo e sheh veten. Shumë e zgjuar, por me një qëndrim të përcaktuar ndaj asaj që vendoset në klasë vetëm deri në nivelin bazë – mjafton për një notë kaluese. Por kjo është arsyeja pse fletoret e saj ishin plot me vizatime të bukura, sepse ajo ishte pikërisht ajo: një artiste e humbur në një botë në të cilën ajo nuk e gjeti veten dhe që nuk i dha asaj njohjen e asaj dhuntie të veçantë, afinitetit dhe vulës personale që i kishte mbetur. përgjithmonë e padisponueshme profesionalisht për të”, thotë Sekirarska.

Sipas saj, matrica e dhënies së notave si normalitet është bërë më e kuptueshme. Ajo beson se do të ishte e sinqertë si mësuese të thosha se të gjitha dobësitë që i lejojmë për një kohë shumë të gjatë për arsye të ndryshme, manifestohen përfundimisht përmes këtij aspekti, i cili rezulton vetëm në një luftë për pesë të larta si kriteri përfundimtar i hyrjes.

“Në vetvete, ngre edhe një pyetje logjike: Si të ndërtohet një sistem vlerësimi në të cilin pesëshja do të trajtohet si sukses, por edhe e plotësuar nga një mekanizëm për të kontrolluar se sa peshon realisht kur hyn në shkollën e mesme, që quhet hyrje. provim”, thotë ajo.

Kjo do të ishte një filtër i mirë, sipas saj, dhe do të ishte në interes të materialit ndërtimor të investuar tek fëmija, i cili do ta përgatisë atë për një jetë në të cilën përparimi bëhet vetëm dhe vetëm me meritë.

Advertisement

“Në këtë kontekst, rezistenca e prindërve kur shtrohet çështja e futjes së provimit pranues për hyrje në shkollën e mesme flet shumë për rëndësinë e pesësheve. Pastaj del në sipërfaqe frika e tyre e justifikuar dhe vetëdija se fëmijët do të dështojnë dhe i kamuflojnë me një sulm në formatin “a kanë studiuar kot deri tani, pra tani do t’u kontrolloni njohuritë?” Edhe për ato fusha ku njohuritë janë jashtëzakonisht imperative – shkollat ​​e mesme në fushën e mjekësisë”, shton Sekirarska.

Sado e mirë të ishte nota dhe sa njohuri dhe zakone të kultivuara të punës sjell me vete, kjo shihet shumë shpejt tashmë në semestrin e parë të gjimnazit.

“Shumë shpesh, pesëshe, që për fëmijën ishin një kriter i fortë hyrjeje, bien dhe shndërrohen në nota shumë më të ulëta, sado që duam  për ta justifikuar atë prirje me nevojën për t’u përshtatur me mjedisin e ri dhe mësues të rinj”. Realisht, fëmija që ka studiuar, vazhdon të studiojë dhe pas punës së tij qëndron një numër që e përcakton si një fëmijë që e di se ku është dhe çfarë pret ajo hapësirë ​​prej tij”, thotë profesori.

Për të perceptuar drejtimin e vërtetë të asaj që posedon fëmija

Ekziston një nevojë e madhe për një sistem të të kuptuarit dhe inkurajimit në drejtimin e duhur atë që fëmija zotëron përtej kuantumit të njohurive, dhe ndërton mbi të – aftësitë, aftësitë dhe afinitetet e tij si sfera në të cilat ai gjendet pas përfundimit të arsimit fillor, shton profesorеsha.

Advertisement

“Besoj se ëndrrat e parealizuara personale, ëndrrat dhe ambiciet e prindërve se ku duhet të jetë fëmija i tyre, nuk duhet të jenë një udhërrëfyes që e drejton fëmijën në një shkollë të mesme, profesion apo profil arsimor të caktuar. Fëmija duhet të ketë integritet personal dhe gatishmëri për të folur për veten e tij, sigurisht në lidhje me këshillat, mbështetjen dhe ndihmën e prindërve të tij dhe jo me çmimin që sigurisht do t’i ngarkojë jeta në të ardhmen, nëse nuk e gjen veten në mjedisin e ri  të shkollës së mesme. Dy aspekteve të treguara – pesëshja si kriter i hyrjes dhe moskuptimi i afiniteteve të fëmijëve, do t’i shtoja mekanizmin për ta ndihmuar fëmijën të gjejë veten në rrugën e jetës duke filluar nga shkolla e mesme: orientimi profesional”, shton Sekirarska.

Orientim profesional ka në drejtësi, por jo në praktikë

Orientimi profesional, si term, është futur në Ligjin për arsimin bazë në kohën kur ministre ishte Renata Deskovska. Përvoja tregon se ne si shtet e qëndrojmë vetëm në mënyrë deklarative dhe në praktikë studentët nuk monitorohen.

“Shkolla i ndihmon prindërit, gjegjësisht kujdestarët dhe nxënësit
zgjedhja e shkollës së mesme, sipas veçorive, aftësive dhe afiniteteve të nxënësve. Për të monitoruar afinitetet individuale të nxënësve dhe për t’u ofruar ndihmë nxënësve dhe prindërve të tyre, gjegjësisht kujdestarëve në zgjedhjen e shkollës së mesme, psikologu, pra pedagogu në shkollë përdor mjete për të përcaktuar aftësitë, interesat dhe mundësitë e nxënësve dhe zbaton një program orientimi profesional për nxënësit e klasës së tetë dhe të nëntë, të cilin e përcakton ministri me propozimin e Byrosë”, shkruhet në nenin 47 të ligjit.

Sipas profesoreshës Sekirarska, shkolla fillore që e përfundon fëmija është hyrje në zgjedhjen e shkollës dhe profesionit të ardhshëm, dhe kështu ka një ndikim të madh sepse në atë proces mësimdhënësit e lëndëve, drejtuesit e departamenteve, ekipet e orientimit profesional dhe ekipi pedagogjik-psikologjik. duhet të përfshihet.shërbim.

Advertisement

“Pavarësisht apeleve dhe nevojës së përcaktuar për një angazhim më serioz me fëmijët e shkollave fillore, të cilët kanë nevojë për ndihmë për të zgjedhur të ardhmen e tyre, ne jemi vetëm dëshmitarë të angazhimeve deklarative për të njohur dhe respektuar individualitetin, profilin personal, autonominë dhe lirinë e çdo fëmije. Edhe në shkollën fillore fëmija duhet të perceptohet si një qenie unike dhe unike që ndryshon nga të tjerët dhe mësuesit e respektojnë si të tillë duke e ndihmuar të zhvillohet më tej me ritmin që i përshtatet. Fatkeqësisht, ky proces i orientimit individual të fëmijës drejt zgjedhjes së profesionit të ardhshëm nuk do të marrë jetë kurrë si një ndërmarrje serioze, e cila do të dalë jashtë formateve të mirëpërcaktuara të letrës që sigurisht ekzistojnë dhe do të hyjë në formate në buzë.

“Kjo është kaq e veçantë duke pasur parasysh faktin se gjatë periudhës së Covid-it, nxënësit mësonin online, nga shtëpia. Prandaj, për të përcaktuar nëse ato janë të përshtatshme për profesionin për të cilin aplikojnë, duhet të futen provimet pranuese, si dhe të kenë një pjesë praktike të profesionit, për të parë nëse janë të përshtatshme për atë që po aplikojnë. Kjo është e rëndësishme të ekzistojë, që në përfundim të arsimit profesional të dalin personel të gatshëm, të gatshëm për t’u punësuar menjëherë. Nota nga shkolla fillore nuk është matës i njohurive të tyre të mëparshme, ndonjëherë është e lehtë për të marrë një pesë thotë Spasev.

Advertisement

Lajme nga vendi

Filantropi tetovar Lazim Destani dhuron shqiponjën për Kukësin (VIDEO)

Published

on

Me një ceremoni solemne në Kukës të Shqipërisë, është inauguruar simboli i
shqiponjës që është një dhuratë nga filantropi tetovar Lazim Destani. Monumenti
“Shqiponja”, u vendos në këtë pikë tek e cila kryqëzohen rrugët që lidhin Kukësin
me Rrugën e Kombit poashtu përmes kërij rreth rrotullimi realizohen edhe hyrje
daljet nga Rruga e Kombit të qytetarëve të Hasit. Në ceremoninë e sotme solemne,
krahas donatorit Lazim Destani me bashkëpuntorët e tij ishte i pranishëm edhe
kryetari i bashkisë së Kukësit Albert Halilaj dhe deputeti i zonës së Kukësit
Pandeli Majko.
Në fjalën e tij para të pranishmëve, pas prerjes së shiritit, filantropi tetovar Lazim
Destani tha se ndihet krenar që shqiponja tash e tutje do të qëndrojë në këtë vend
pasi që është simboli ynë që na bën krenar. Ai tha se vjen nga një fshat i malësisë
së Tetovës, Bozovcë, ku është rritur dhe me Kukësin i ndan vetëm një kodër.
Ndërkohë, kryetari i bashkisë së Kukësit Albert Halilaj tha se Kukësi është qyteti
që i bashkon të githë shqiptarët përmes rrugës së Kombit.
Në shenjë vlerësimi për dashurinë dhe kontributin e tij të vazhdueshëm për
Kukësin, filantropit Lazim Destanit i është dorëzuar çelësi e Qytetit, simbol i
mirënjohjes dhe respektit të përbashkët. Çelësi i është ndarë nga ana e kryetarit të
Bashkisë së Kukësit Albert Halilaj. Për Destanin ky është një moment i veçantë në
jetën e tij,
Ky monument është dhuruar në Tiranë për nderë të 100 vjetorit të pavarësisë së
shtetit shqiptar dhe prej sot do të qëndrojë në trekëndshin e tre shteteve, Shqipëri,
Kosovë dhe Maqedoni. Shqiponja poashtu do të ketë edhe aksesorët ndihmës dhe
sistemin e ndriçimit dekorativ./TV KOHA /

Continue Reading

Lajme nga vendi

Raundi i dytë zgjedhor, KSHZ-ja hedh poshtë të gjitha ankesat

Published

on

Qeveria do të emërojë të besuarit e saj në komunat ku nuk u zgjodhën kryetarë komunash në zgjedhjet lokale. Kjo do të bëhet menjëherë pasi KSHZ zyrtarisht t’i mbyllë zgjedhjet dhe do të informojë Qeverinë. Kryeministri Hristijan Mickoski tha se ende nuk kanë mbajtur asnjë bisedim me partnerët e koalicionit për atë se kush do të përzgjidhet si ushtrues detyre.

“Fillimisht duhet zyrtarisht KSHZ ti përfundojë zgjedhjet dhe ta informojë qeverinë. Kjo pres të ndodhë javën e ardhshme. Më pas Qeveria ka afat prej 15 ditëve të veprojë dhe ta informoj KSHZ-në dhe Kuvendin që Kuvendi në afat prej 60 ditëve të mbajë zgjedhje të reja në ato komuna ku ishin të pa suksesshme… Kështu që unë pres gjatë javës së ardhshme kur ti marrim të ulemi me partnerët e koalicionit dhe ti propozojmë emrat se cilët do të jenë të besueshmit e qeverisë në ato komuna ku zgjedhjet ishin të pa suksesshme”, tha Hristijan Mickoski – Kryeministër.

Të pa suksesshme zgjedhjet lokale ishin në Gostivar, Vrapçisht, Qendër Zhupë dhe Mavrovë e Rostushë. Në zgjedhjet që do të përsëriten në këto komuna, nuk do të vlejë censusi dhe nuk do të kenë mundësi që përsëri të dështojnë. Ndërkohë nga KSHZ refuzuan të gjitha 16 ankesat për procesin e votimit të rrethit të dytë dhe presin nëse dorëzuesit e ankesave do të ankohen edhe në Gjykatën Administrative. Ankesa pati për komunat Karposh, Shuto Orizare dhe Bërvenicë. Në Shuto Orizare u dorëzuan 13 ankesa prej të cilave dhjetë nga koalicioni “Maqedonia jote” e VMRO-DPMNE-së dhe tre nga “Lidhja e Romëve”. Dy ankesa pati nga koalicioni “Përvoja për sukses” në Karposh dhe një ankesë pati kandidati i VLEN në Bërvenicë, Haqim Ramadani. /Alsat.mk

Continue Reading

Lajme nga vendi

Mela merrë pozitën e “krye-timonierit” të Dibrës

Published

on

Pas ceremonisë së pranim-dorëzimit të mandatit nga ish-kryetari Hekuran Duka, Fisnik Mela mori sot zyrtarisht detyrën e Kryetarit të Komunës së Dibrës.

Në fjalën e tij, Mela e cilësoi këtë moment si një përgjegjësi të madhe dhe një emocion të veçantë, duke theksuar se mandati që i është dhënë nga qytetarët përfaqëson më shumë se një detyrë politike – një angazhim moral për të shërbyer me ndershmëri, transparencë dhe përkushtim.

“Dibra meriton institucione që dëgjojnë, që veprojnë dhe që sjellin zhvillim të vërtetë. Bashkë do ta ndërtojmë një komunë të mundësive, të bashkëpunimit dhe të mirëqenies për të gjithë”, deklaroi Mela.

Në fund, kryetari i ri i Dibrës uroi: “Zoti e bekoftë Dibrën dhe qytetarët e saj.”

Continue Reading

Më të lexuarat