Connect with us

Lajme nga vendi

Strategjia e re dhe sfidat e investimeve të huaja

Published

on

Problemet ekonomike në Gjermani ku realizojmë gati gjysmën e eksportit, cilësia më e madhe e investitorëve të huaj, lëvizjet e fabrikave të huaja karshi krizës evropiane, gjetja e vendeve të reja tregtare, përmirësimi i shërbimeve për investitorët e huaj… Këto janë vetëm një pjesë e sfidave të investimeve të huaja në vend. Të dhënat e fundit të Bankës Popullore tregojnë se vetëm deri në shtator kemi 830 milion euro investime të huaja, me paralajmërime se kjo shifër do të rritet deri në fund të vitit apo për disa muaj kur do të zbardhet bilanci përfundimtar i tyre. Një miliardë euro investime të huaja direkte deri në fund të vitit të kaluar janë të realizueshme, mendon kreu i Këshillit të Investitorëve të Huaj, Viktor Mizo. Ai thekson se është e nevojshme që investitorët e ardhshëm të përpiqen për cilësi më të lartë, për çka shteti duhet të investojë në arsimin e duhur dhe vazhdimisht të përmirësojë klimën e biznesit dhe investimeve.

“Sasia e investimeve të huaja direkte, në vetvete është një tregues i mirë i proceseve dhe kushteve ekonomike në vend. Gjithashtu, nëse marrim parasysh se në nivel global, fluksi hyrës i investimeve të huaja direkte ka shënuar rënie serioze këtë vit, dhe sipas analizës së Institutit të Vjenës në Evropën Qendrore, Lindore dhe Jugperëndimore, në tre tremujorët e mëparshëm krahasuar me të njëjtën periudhë të vitit të kaluar, është 44 për qind më e ulët se sa në numrin e projekteve Greenfield dhe 39 për qind më e ulët në përgjithësi për sa i përket vlerës së projekteve të shpallura Greenfield. Përjashtim bën vetëm Moldavia, e cila ka shënuar rritje, ndërsa Shqipëria fqinje ka shënuar rënie deri në 88 për qind në projektet e investimeve”, shpjegon Mizo.

Sipas tij, duhet të bëhet një analizë e thellë se në çfarë saktësisht do të investohet kjo shumë, në cilët sektorë dhe për çfarë lloj projektesh dhe sa vlerë shtojnë ato. Një pjesë e mirë e fluksit të investimeve të huaja direkte, siç thekson ai, i takon investitorëve tashmë të pranishëm në vend, të cilët pas stabilizimit politik shohin një mundësi shtesë për të rritur kapitalin e tyre në vend.

“Besoj se është më e rëndësishme që në vend të njoftimeve për investime, shumë prej të cilave në të kaluarën as që kanë filluar, të shikojmë më shumë sasinë e investimeve reale të realizuara. Ajo që ne duhet të përpiqemi është rritja e cilësisë së investimeve të ardhshme, niveli i zhvillimit të tyre teknologjik dhe njohuritë e përgjithshme që ato sjellin këtu. Për të qenë i përgatitur për të tërhequr investime të tilla cilësore, shteti duhet të investojë në arsimimin e duhur dhe të nevojshëm të avancuar, të përmirësojë vazhdimisht klimën e biznesit dhe të investimeve dhe ta bëjë këtë nga të gjitha aspektet, në mënyrë që të jetë tërheqëse për investitorët e rinj, por edhe për të zgjeruar aktivitetet e investitorëve ekzistues në vend “, thotë Mizo.

Për tërheqjen e investimeve në periudhën afatshkurtër dhe afatmesme, sipas Mizos, nevojitet një strategji gjithëpërfshirëse dhe ekipi të jetë i pajisur me staf të përshtatshëm profesional, duke përfshirë njerëz me përvojë praktike nga sektorët e synuar, duke ndjekur shembullin e vendeve të suksesshme në rajon dhe më gjerë.

Advertisement

Krijimi i një sistemi të fortë dhe të unifikuar kujdesi për t’i shërbyer investitorëve ekzistues për të adresuar shpejt dhe me efikasitet sfidat me të cilat përballen, si dhe informacioni i detajuar për planet, problemet dhe mundësitë e tyre do të çojë në opsione shtesë për riinvestim nga ana e tyre, shton presidenti i Këshillit të Investitorëve të Huaj. Përkitazi me problemet në Gjermani ku kemi rënie të eksportit prej 13.5 për qind në dhjetë muajt e parë të vitit 2024 karshi vitit 2023, ai vlerëson se ky është një problem që do të jetë prezent përderisa nuk përmirësohet gjendja ekonomike në Gjermani.

Në të njëjtën kohë, ky është edhe një tregues shtesë i domosdoshmërisë për të diversifikuar eksportet tona dhe për të gjetur vende të reja partnere tregtare për shitjen e produkteve të Maqedonisë, si dhe sektorë të rinj në të cilët do të mbështetemi për rritjen dhe zhvillimin e ardhshëm të ekonomisë. Është e mundur që në të ardhmen të ketë nevojë për një mbështetje më të madhe, të projektuar posaçërisht nga shteti për sektorët që do të preken në shkallë më të madhe dhe do të kenë një ndikim serioz në ekonominë kombëtare dhe standardin e jetesës këtu, thotë kreu i Këshillit të Investitorëve të Huaj.

Kryetari i Këshillit të investitorëve të huaj nuk pret largime nga kompanitë maqedonase që merren me prodhimin e pjesëve për automobilistikë, por është e mundur që të zvogëlohet ngarkesa e punës, e në këtë mënyrë të zvogëlohet numri i të punësuarve përmes luhatjeve natyrore. Njëherësh shto se largimet e punonjësve për arsye të ndryshme nuk do të plotësohen menjëherë, dhe potencialisht për një periudhë më të gjatë kohore. Kjo mund të rezultojë në një numër më të ulët të të punësuarve në këtë sektor, i cili aktualisht punëson rreth 35,000 punëtorë. Shifra përfundimtare absolute sigurisht që do të varet nga sa kompani janë aktualisht në ciklin e investimeve dhe nga procesi i marrjes së projekteve të reja ose stafit të ekipit për zbatimin e tyre, në krahasim me punën në projekte që kanë qenë në prodhim serik për një kohë më të gjatë, shpjegon Mizo. Fokusi i shumë kompanive, sipas tij, do të zhvendoset në optimizimin e përgjithshëm të operimit, i cili ndër të tjera përfshin racionalizimin e kostove në baza të ndryshme, kufizimin e udhëtimeve të biznesit, eliminimin e trajnimeve të panevojshme e të ngjashme.

Duke pasur parasysh ekspozimin e ekonomisë sonë ndaj industrisë së automobilave në Gjermani, besoj se në periudhën në vijim investitorët dhe shteti duhet të përgatisin sa më shpejt një strategji të përbashkët për të zbutur këtë krizë, por edhe goditjet e ardhshme ekonomike, të cilat ne do vazhdojnë të shohin, si në Gjermani ashtu edhe në vende të tjera në tregun evropian. Vetëm me një qasje dhe proaktivitet të tillë vendor mund të përballemi me rreziqet e jashtme ekonomike dhe tregtare dhe të rrisim elasticitetin, por edhe konkurrencën e vendit për këtë lloj investimi, konstaton Mizo.

Ndryshe, numri i të punësuarve në zonat ku punojnë investitorët e huaj ka kaluar 18.100, ndërsa paga mesatare e paguar nga kompanitë ka kaluar 46 mijë denarë, apo më shumë se mesatarja shtetërore prej 42 mijë denarë. Njëherësh, të dhënat e Bankës Popullore tregojnë se vetëm në tremujorin e tretë të këtij viti, fluksi i investimeve të huaja direkte në Maqedoni ka arritur në 281.6 milionë euro. Nga atje informuan se gjatë kësaj periudhe ka pasur rritje neto hyrëse në bazë të borxhit ndërkompanitë (219.5 milionë euro), kapitalit (39.9 milionë euro) dhe fitimeve të riinvestuara (22.2 milionë euro).

Advertisement

(koha.mk)

Advertisement

Lajme nga vendi

VLEN: Maqedonia e Veriut angazhohet për paqe

Published

on

VLEN ka dalë me reagim pas bombardimeve amerikane në objektet bërthamore të Iranit, duke thënë se janë kundër përhapjes dhe përdorimit të armëve bërthamore, si dhe kundër çdo kërcënimi bërthamor.

Si pjesë e qeverisë, VLEN thekson mbështetjen për veprimet e vendosura dhe diplomacinë e partnerëve strategjikë si SHBA, NATO dhe BE.

“Maqedonia e Veriut gjithmonë angazhohet për paqe! Shteti ynë, VLEN mbështesin përpjekjet e partnerëve strategjikë për mbrojtjen e sigurisë globale. Si subjekt politik serioz pjesë e pushtetit, jemi kundër përhapjes dhe përdorimit të armëve bërthamore si dhe kundër kërcënimeve bërthamore, dhe në këtë drejtim japin mbështetje për veprimet e fuqishme dhe të vendosura si dhe diplomacinë e partnerëve tanë drejt arritjes së këtij qëllimi”.

“Maqedonia e Veriut është partnere e përkushtuar e ShBA-së, NATO-s dhe BE-së. Ne kemi nevojë për një botë ku siguria dhe dialogu janë vlera që askush nuk guxon t’i rrënojë”, thonë nga VLEN.

Continue Reading

Lajme nga vendi

Ibrahimi u përgjigjet kritikëve të Ligjit për përfaqësim: Për 22 vjet nuk miratuan asnjë ligj, numrat i përdorën për të përfituar milionat

Published

on

Kryetari i Alternativës, në një postim në rrjetin social ka komentuar kritikat që po vijnë lidhur me ligjin për përfaqësimin e drejtë.

“Sa herë që do të thonë se Ligjit për përfaqësim të drejtë dhe adekuat i mungon një presje, se një Ë-je i mungojnë dy pikat ose se është përdorur viza ndërlidhëse në vend të vizës ndarëse, veç kujtojuni se për 22 vjet përfaqësimin etnik e kanë pa ligj. Dhe, këtë nuk e kanë bërë sepse nuk i kanë pasur numrat politikë, por sepse me numra i kanë llogaritur milionat e kazinove, të qendrave tregtare e të “maxhartelekomave”. Prandaj, më duhet ta përsëris se vërtet demokracia është çështje numrash, por përfaqësimi politik nuk është vetëm numër, por edhe ide, edhe këmbëngulje, edhe qëndrueshmëri, edhe vizion Prandaj ia VLEN”, ka shkruar Ibrahimi.

Continue Reading

Lajme nga vendi

ASH: Me këtë ligj, pa mekanizma detyrues, shqiptarëve u hiqet e drejta kushtetuese për përfaqësim

Published

on

Aleanca për Shqiptarët shpreh shqetësim për përmbajtjen e propozimligjit të sjellë nga Qeveria, i cili synon të zëvendësojë mekanizmin ekzistues të balancuesit për përfaqësim të drejtë dhe adekuat të komuniteteve në institucionet shtetërore.

Ky propozim përfaqëson një hap prapa në respektimin e një prej parimeve themelore të Kushtetutës së Republikës së Maqedonisë së Veriut: përfaqësimin e drejtë dhe të barabartë të të gjitha komuniteteve.

Mungesa e mekanizmave detyrues për zbatim, konkretisht mospërfshirja e një kalkulatori proporcional bazuar në të dhënat e regjistrimit të popullsisë, është një mangësi thelbësore e këtij propozimligji. Gjithashtu, mungojnë dispozita që kërkojnë që çdo konkurs pune në sektorin publik të kalojë përmes këtij kalkulimi, si dhe masa ndëshkuese për institucionet që nuk e zbatojnë ligjin, gjë që e bën këtë iniciativë joefektive dhe jofunksionale në praktikë.

Delegimi i kompetencave tek një “trup koordinues” pa mandat ekzekutiv, pa pavarësi institucionale dhe pa mjetet e nevojshme për mbikëqyrje dhe zbatim të ligjit, nuk garanton avancimin e përfaqësimit të drejtë. Përkundrazi, ky trup do të ketë më shumë rol simbolik dhe deklarativ, pa kapacitet për të ndikuar realisht në proceset e punësimit dhe përfaqësimit institucional.

Zëvendësimi i mekanizmit të balancuesit me një strukturë formale pa fuqi reale është kthim në të kaluarën dhe vë në rrezik karakterin multietnik dhe demokratik të shtetit.

Advertisement

Aleanca për Shqiptarët kërkon rikthimin e kalkulatorit proporcional si mekanizëm të detyrueshëm për çdo institucion publik në proceset e punësimit, në përputhje me të dhënat zyrtare të regjistrimit dhe me Kushtetutën. Gjithashtu, kërkojmë vendosjen e masave konkrete ligjore ndaj institucioneve që nuk zbatojnë përfaqësimin e drejtë, përfshirë ndalimin e punësimeve të reja, si dhe përgjegjësi administrative dhe penale për drejtuesit përkatës.

Theksojmë se një ligj që nuk përmban mekanizma zbatimi nuk mund të konsiderohet reformë. Pa mjetet e duhura për kontroll dhe pa ndëshkime për moszbatim, ky ligj nuk është zgjidhje, por një fasadë politike që nuk përmbush detyrimet kushtetuese dhe nuk garanton barazi reale për shqiptarët dhe komunitetet e tjera.

Aleanca për Shqiptarët do të angazhohet me të gjitha mjetet politike dhe institucionale për të ndaluar kalimin e këtij ligji në formën aktuale, i cili cenon rëndë të drejtat e shqiptarëve dhe parimin e përfaqësimit të drejtë në shtet.

Aleanca për Shqiptarët

Advertisement
Continue Reading

Më të lexuarat